Kab-hegy - Kinizsi kilátó

megközelítés - képek - térkép - gps

You are here:

Kab-hegy Kinizsi kilátó: a Kab-hegy tetején álló több mint kilenc méter magas, impozáns borovi fenyőből készült Kinizsi kilátóból egyedülálló kilátás nyílik a Vázsonyi medencére és a Balatonra.
GPS: 47.045932 17.657281 Megközelítés: …

GPS koordináták

5/5
Kilátó

A kilátóról

A biztonságos és kényelmes panorámateraszon a kirándulók piknikezhetnek. A helyszín jól megközelíthető autóval és kerékpárral is. Megközelítés, parkolás: … … … . A hegytetőre kellemes sétával juthatunk fel. A kilátó és a dombtető rendezett – padokkal, pihenőhelyekkel ellátott. Ingyenesen látogatható. Bringával a Kab-hegy körül Kerékpárral 1986 óta műúton teljes hosszában körbejárhatjuk a hegyet.A környék egyik legjobb túrája ha megtesszük ezt. A teljes út hossza 22 km. Felfele haladva a torony felé a műúton nem megyünk fel a hegyre, hanem egy elágazásnál dél felé kanyarodunk, így egy régi erdészeti műúton találjuk magunkat. Az út hűs erdei részen visz keresztül, majd elhaladunk egy jókora tisztásrét mellett.Közvetlen az út mentén kisebb tavacskák vannak. Aztán lefele gurulunk egy sűrűbb részen, utána az út elkanyarodik és megcsodálhatjuk a tornyokat alulról. Átkerülünk a hegy déli oldalára, ahol hatalmas területeket írtottak és írtanak ki. Kellemes, szellős erdei környezetben kanyarog tovább az út nyugati irányban. A dél felé vezető nyiladékok a Nagyvázsony feletti pusztákra és rétekre vezetnek. Egy elágazónál széles murvásút halad fel a hegyre, az út áthalad és összeköti a kétoldali műutat. Továbbhaladva a Kab-hegy délnyugati sűrűi tárulnak elénk.Sok sok kanyar után és egy régi murvabánya mellett elhaladva kiérünk egy másik útra. Itt ha balra fordulnánk, az egy szép lejtős erdei szakaszon át kivezetne a Padragkút-Öcs közötti műútra. Jobbra kanyarodva egy kilométer megtétele után eljutunk Kab-hegy legjobban kialakított forráspihenőjéhez, a Sárcsi-kúthoz. A természet iránt rdeklődők és a túrázók számára egy több mint 4 kilométeres tanösvény van kialakítva. Nemsokára a műút újabb elágazáshoz ér. Ha lefele haladunk, elérünk a László-forrás melletti egykori Hubertus-lakhoz, amely mára erdei iskola, majd vadregényes tájakon át a hajdani Jókai-bánya területén keresztül Ajkacsingerbe jutunk. Ha jobbra kanyarodunk, a Kab-hegy északi oldalának erdőségein haladhatunk keresztül. Jobboldalt tisztások mellett elhaladva az út északkelet felé fordul, és egy hosszú szakaszon át nyílegyenesen halad. Áthaladunk egy nagy árkon, majd elérjük azt a pontot ahol a murvásút csatlakozik, utána a 6-os nyiladékhoz érünk, ahol a túraútvonal halad fel a tornyokhoz.Továbbfolytatva az útat balra egy telepített fenyvesen át a kék túra útvonala Úrkút felé folytatódik, a műút pedig kelet felé kanyarogva kiér a Zsófiapusztától a tornyokig vezető műútra. 2013-ban, a kerékpáros verseny miatt útjelző táblákkal látták el a kereszteződéseket és térképekkel nagy táblákon, valamint pihenőhelyeket is kialakítottak.